Discussion about this post

User's avatar
Itamar's avatar

יש לי טיפה בעיה עם המסקנה שלך למתכנתים. לא שהיא לא נכונה, היא פשוט לא ריאלית. לא משנה כמה מהר תרוץ, מכונות (האג'נטים) שנבנו ע"י תאגידים שיש להם במובן מסוים אינסוף משאבים, ינצחו.

וגם אם בתור מתכנת תצליח לרוץ יותר מהר מהם ותמיד לייצר ערך מוסף. האם זאת הקריירה אפשרית ?! להיות תמיד on your toes ? זה לא נראה לי אפשרי להיות ככה בקריירה שאמורה להמשך 40~ שנה.

המסקנה שחשבתי עליה היא שבהנחה שכל אחד יכול לבנות כל תוכנה שהוא רוצה, בזול ובמהירות* מה שצריך לעבור לעשות הוא לחשוב אסטרטגית.

אסטרטגיה היא חשיבה יותר גבוהה מיצירה של משהו או תכנון שלו.

היא לדעת לשאול "למה" וגם לענות עליו לעומק.

זה לדעת להגיד: "אני הולך לפעול בתחום הזה, ככה אני הולך להשיג את המטרה שלי, אלה היכולות והמשאבים שאני צריך בשביל להשיג אותה".

אתה צריך לדעת למה אתה בחרת את המטרה שבחרת, איך אתה הולך להשיג ואותה - וזה לא רק תכנון, זה איך אני פועל במגוון שדות ותחומים כדי להשיג את המטרה (פניה לפלח שוק מסוים, גיוס עובדים מתאימים,

יצירת תוכנה מתאימה, קניית/ השכרת חומרה תואמת, ניהול פיננסי מתאים וכו')

זה כבר הרבה יותר מורכב מרק ליצור מוצר/ שירות שההפקה שלו מסונכרנת בין כל שכבות ומחלקות בארגון.

* ההנחה שהגדרתי לצורך הטיעון שלי היא בעייתית:

1) מי אמר שבאמת כל אחד יוכל לבנות איזה תוכנה שהוא רוצה, אולי עדיין כדי שהתוכנה תיתן ערך לארגון צריך מהנדסי תוכנה שיש להם הכרות עמוקה עם התוכנה של הארגון.

2) מי אמר ששירותים מבוססי AI יישארו כאלה זולים. להפך, יש מצב שכרגע רק הופכים אותנו לתלויים בהם כדי שלא נוכל לחזור אחורה כשיעלו מחירים.

3) מי אמר שיהיה מהיר לייצר תוכנה באמצעות AI. אולי זה עדיין יהיה כבד כלכלית לארגון לשכור כל כך הרבה שרותי AI שתהליך הייצור של התוכנה יתארך לרמה של מתכנתים אנושיים.

ואני מניח שיש עוד שלא חשבתי עליהם.

No posts

Ready for more?